به مناسبت گرامیداشت روز جهانی بیماران خاص و صعبالعلاج، مسابقات انتخابی ورزشکاران گروه دیابت استان آذربایجان شرقی جهت شناسایی نفرات برتر برای اعزام به مسابقات کشوری رامسر برگزار شد.
به گزارش هیئت ورزش بیماران خاص و پیوند اعضاء استان آذربایجان شرقی، یک دوره مسابقات استانی را با هدف گزینش نخبههای ورزشی گروه دیابت در رشتههای مختلف برگزار کرد. این رقابتها ۲۱ اردیبهشتماه به میزبانی سالن اختصاصی هیئت استان (شهید زارع زاده) و با حضور پرشور ورزشکاران در دو بخش آقایان و بانوان به پایان رسید.
این مسابقات که با شعار افزایش نشاط و سلامت میان بیماران خاص برگزار شد، فرصتی بود تا ورزشکاران دیابتی توانمندیهای خود را در ۴ رشته ورزشی تنیس روی میز، دارت، پتانک و بدمینتون و همچنین رشته شطرنج به معرض نمایش بگذارند. نفرات برگزیده این رقابتها طبق ضوابط فنی، جواز حضور در مسابقات قهرمانی کشور که در شهر رامسر برگزار میشود را کسب کردند.
پس از رقابتی فشرده و نزدیک میان شرکتکنندگان، نتایج نهایی در رشتههای مختلف به شرح زیر اعلام شد:
رشته پتانک:
در بخش آقایان، عباس نظری با غلبه بر رقبای خود در جایگاه نخست ایستاد. در بخش بانوان نیز زهرا حقوردیلر مقام اول را کسب کرد و معصومه میرغفاری و اشرف حبیبی به ترتیب عناوین دوم و سوم را از آن خود کردند.
رشته دارت:
در رقابتهای پرهیجان دارت، در بخش آقایان پیام عاطفشعار و در بخش بانوان اعظم باقران با کسب بیشترین امتیاز، سکوی نخست را تصاحب کردند.
رشته بدمینتون:
در این رشته، عرفان سلیمانی با نمایش یک بازی فنی و برتر، موفق شد مقام اول این دوره از مسابقات انتخابی را به نام خود ثبت کند.
رشته تنیس روی میز:
در بخش آقایان، محمد رضایی به مقام قهرمانی رسید. در جدول بانوان نیز رقابتها با برتری وحیده صدیق در جایگاه اول همراه بود و اکرم نظری موفق به کسب مقام دوم این رشته شد.
رشته شطرنج:
در رقابتهای فکری شطرنج، مهدی کابری در بخش آقایان و قمر زرافشان در بخش بانوان، با شکست حریفان خود به عنوان نفرات برتر برگزیده شدند.
لازم به ذکر است که تیم منتخب استان پس از این مسابقات، با آمادگی کامل جهت اعزام به دوازدهمین دوره مسابقات قهرمانی کشور در رامسر آماده میشود تا بار دیگر برای ورزش استان افتخارآفرینی کند.